Doktor Niezadowolenie

Ani Grumbach i in. w swoim artykule na temat doświadczeń lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w zakresie zachęt finansowych w systemach opieki zarządzanej (wydanie 19 listopada) 1, a także panu doktorowi Kassirer, w towarzyszącym komentarzu redakcyjnym2 omówiono podstawowy konflikt, który jest nierozerwalnie związany z naszym systemem opieki zdrowotnej i że stanowi podłoże niezadowolenia lekarzy. Nasi pacjenci noszą dwie czapki i dlatego mają dwa oczekiwania od nas. Jako wspólnota konsumentów domagają się ograniczenia kosztów i wartości w ich systemie opieki zdrowotnej, ale jako chorzy pacjenci w naszych biurach oczekują pełnego i nieograniczonego dostępu do pełnego spektrum usług specjalistycznych, szpitalnych i farmaceutycznych.
Jeśli lekarze muszą ponosić ciężar zarządzania dolarem opieki zdrowotnej, musimy znaleźć sposoby na nagradzanie odpowiedniego korzystania z usług i zrównoważenie tego z działaniami zapewniającymi wysoką jakość. Sama jakość nie może napędzać systemu motywacyjnego, ponieważ nie ma związku z korzystaniem z opieki zdrowotnej. Indywidualny lekarz, który zapewnia opiekę o najwyższej jakości, może korzystać z ogromnych zasobów, potencjalnie prowadząc koszty opieki zdrowotnej w dół.
Jeśli Amerykanie są skłonni tolerować rosnące koszty opieki zdrowotnej, lekarze chętnie porzucą stały etyczny dylemat polegający na równoważeniu ogólnych wydatków na opiekę zdrowotną z potrzebami poszczególnych pacjentów, dla których są oni zainteresowani. Jeśli jednak Amerykanie nie będą tolerować rosnących kosztów, lekarze prawdopodobnie będą nadal pracować w systemie nagradzającym odpowiednie wykorzystanie zasobów. Być może najlepszym modelem musi być taki, w którym pacjenci ponoszą część finansowej odpowiedzialności za własne korzystanie z usług opieki zdrowotnej, tak aby zaczęli doceniać koncepcję opłacalnej, odpowiedniej opieki.
Kenneth R. Cohen, MD
Health First Physicians, Lakewood, CO 80228
2 Referencje1. Grumbach K, Osmond D, Vranizan K, Jaffe D, Bindman AB. Doświadczenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w zakresie zachęt finansowych w systemach opieki zarządzanej. N Engl J Med 1998; 339: 1516-1521
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Kassirer J. Lekarz niezadowolony. N Engl J Med 1998; 339: 1543-1545
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Artykuł autorstwa Grumbach i in. o skutkach zachęt finansowych potwierdza wyniki wcześniejszych badań dotyczących opieki pozaszpitalnej, przedsiębiorstw przemysłowych. Ponieważ badania prowadzone są w placówkach opieki zdrowotnej, które przeszły w kierunku medycyny uprzemysłowionej, wiele badań firm przemysłowych może nas prowadzić. Badania skutków zachęt lub premii nie są nowością w biznesie, chociaż stosowanie technik kształtowania zachowań wśród lekarzy jest stosunkowo nowym zjawiskiem.
Po pierwsze, wcześniejsze badania pokazały, że ogólny efekt planów motywacyjnych jest tymczasowy, z czasem demoralizują się na pracowników i że korzystanie z tych planów jest mniej prawdopodobne, aby skutkować produktywnymi strategiami zarządzania niż nieużywaniem. Ponad dwa tuziny badań jednoznacznie pokazały, że oczekiwanie nagrody skutkuje niższą wydajnością, niż gdyby nie oferowano nagrody. Stosowane ogólnie do lekarzy, odkrycia te wskazują, że gdy praca wymaga bardziej poznawczego wyrafinowania i otwartego myślenia, ludzie postępują gorzej w ramach planów zachęt.1 Ponadto, poleganie na zachętach do manipulowania zachowaniem nie rozwiązuje podstawowych problemów Kiedy ludzie myślą o tym, co dostaną w zamian za konkretne zachowanie, stają się mniej skłonni do podejmowania ryzyka, odkrywania możliwości, odgrywania przeczuć lub rozważania przypadkowych bodźców.1
Po drugie, przedstawiając wyniki swoich badań w odniesieniu do satysfakcji lub niezadowolenia lekarzy, Grumbach i in. nieświadomie wspierają wyniki wcześniejszych badań – to znaczy, że czynniki, które powodują zadowolenie z wykonywanej pracy, różnią się od tych, które prowadzą do niezadowolenia z pracy21. Niezależnie od tego, czy istnieje zachęta, lekarze, którzy otrzymują narzędzia, zachętę, a odpowiedzialność za zapewnienie wysokiej jakości opieki i zadowolenie pacjentów będzie naturalnie bardzo satysfakcjonująca. Lekarze, którzy pracują w środowisku, w którym nigdy nie ma wystarczająco dużo czasu, pod presją organów nadzoru i restrykcyjnej polityki, będą bardzo niezadowoleni.
Po trzecie, status zatrudnienia ma wpływ na postrzeganie lekarzy, a Grumbach et al. przyznać, że ich badania opierały się na percepcji. Chociaż bardzo duży odsetek lekarzy w badaniu stwierdził, że doświadcza presji w swoich praktykach, o wiele mniejszy odsetek czuł, że zagraża opiece, jaką zapewniały. Ponieważ coraz więcej lekarzy przechodzi z pozycji właściciela lub partnera do pozycji pracownika lub niezależnego wykonawcy, ich zdolność do kierowania się w praktyce lekarskiej zostanie zmniejszona3. Może to spowodować niezadowolenie ze strony lekarzy i przekonanie, że presja kompromituje jakość opieki.
Brent A. Fisher, MBA
Loma Linda University Medical Center, Loma Linda, CA 92354
3 Referencje1. Kohn A. Dlaczego plany motywacyjne nie mogą działać. Przegląd biznesowy Harvard. Wrzesień / październik 1993: 54-63.
Google Scholar
2. Herzberg F. Jeszcze raz: jak motywujecie pracowników. Przegląd biznesowy Harvard. Styczeń / luty 1968: 26-35.
Google Scholar
3. Fisher BA. Serf lub obywatel: status lekarza i struktura organizacyjna. Lekarz wykonujący. Lipiec / sierpień 1998: 45-51.
Google Scholar
Czytanie artykułu Grumbach et al. w sprawie zachęt finansowych w zarządzanych systemach opieki zmusiły mnie do przypomnienia niektórych wydarzeń z najnowszej historii praktyki medycznej. Podział opłat, który stanowił zachętę finansową dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej do kierowania pacjentów do specjalistów, uznano za nieetyczny i ostatecznie uznano za nielegalny. Teraz oferujemy podobne zachęty finansowe dla lekarzy, aby ograniczyć liczbę zgłoszeń – dzielenie opłat za odwrotną opłatę. Czy nie jest to praktyka bardziej nieetyczna.
W pierwszym przypadku lekarze wzbogacili się, zapewniając pacjentom większą opiekę, aczkolwiek niepotrzebną opiekę. W tym drugim przypadku opieka nad pacjentami jest potencjalnie zagrożona w celu wzbogacenia kadry kierowniczej zarządzającej i akcjonariuszy. Muszę przyznać, że jestem trochę bardziej niż trochę zakłopotany tym paradoksem. Czy nasza etyka zmieniła się tak bardzo w tak krótkim czasie.
Harry S. Etter, MD
Whitefish Veterans Affairs Clinic, Whitefish, MT 59937
Sądzę, że nieco zaniżasz sytuację w swoim artykule wstępnym. Słowa takie jak nieszczęśliwy , przerażony i sfrustrowany można łatwo zastąpić słowami zły , znieważony i wrogi . Wielu z nas uważa, że sprzedano nam towar Gdy nasi przyjaciele cieszyli
[podobne: agaricus, alprazolam, anastrozol ]
[patrz też: olx puck, objawy raka pluc, glikopeptydy ]